Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-10, 15:53   #58
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Trening og ketose

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Jeg blir veldig, veldig glad for at du deler din opplevelse og erfaring for dette ble meget interessant i forhold til meg.

Jeg har begynt å tenke mer og mer på å kjøre kortere økter, kanskje til og med begynne med crossfit. For jeg ser at jeg har tidvis trent alt for mye, uten å gå ned et døyt. Noe jeg strengt tatt burde (da snakker jeg to økter om dagen f.eks). Når man invisterer så mye tid og krefter i trening for å kunne se fremgang, både på formen og vekta og likevel ikke får lønn som fortjent, ja, da skjønner man at her er det noe riv, ruskende galt. Altså, jeg har lest og lest og jeg vet at jeg trolig har vært mildt overtrent i perioder. Så nå skal treningsmengden ned og intensiviteten opp (untatt på min ukentlige langtur, jeg elsker joggelangturene mine). Tren mindre, oppnå mer er helt klart en vinn-vinn situasjon. Jeg er, som nevnt, dødslei av å (over)trene uten å få noe resultat! Annet enn litt bedre kondisjon da.

Tilbake til deg. Jeg har hørt om metabolic diet og har snust både på den og OE. Er enda ikke sikker på hva som passer meg best, men vil veldig gjerne ned i fettprosent. Sist jeg sjekket (for ett år siden) var jeg på 23. Har gått ned noen kilo siden den målingen (3 ca), så tipper jeg er på 22 (håper jeg, hvis jeg ikke har mistet muskelmasse). Ønske er å komme ned til 18-19, altså bytte ut en del fett med muskler. Skal ta en ny scanning så snart jeg har fått kvinnet meg opp, hehe.

Har hørt om myseprotein, hvor får jeg kjøpt det og hva koster det? Ønsker egentlig ikke å tillegge meg dyre vaner, så hva av vanlig mat er ideelt etter styrketrening eller kondisjonstrening? Har du noen synspunkter på det?

Kanskje, etter hva du skriver, bør jeg være litt strengere på karbene i noen uker fremover, så kroppen kommer inn i lavkarbokostholdet og setter i gang forbrenningen? Jeg ligger gjennomsnittelig på 45 per dag nå.

Jøssda.. nå bidrar jeg virkelig ikke med stort her men fettprosent på 22-23 på ei dame? Det er rimelig lite, og 18-19% begynner vel å bli nesten radmagert? Husk, damer skal fra naturen side ha en god del høyere fettprosent enn menn, og "normalnivået" for menn er 12-18%. Har du noe bilde av deg selv?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat