Klær krise
Jeg sliter mye med angst å blir helt gal når jeg må kle meg opp til fest, familiesammenkomster/ fester, jul, 17 mai ++++
Jeg har vært sånn siden jeg var liten. Jeg taklet ikke strømpebukser å trodde
at de kvelte meg uannsett hvor store de var. Etter litt ble det slik at jeg faktisk ikkje fikk puste når jeg hadde det på meg, fikk anfall hver gang å det var skikkelig fælt. Nesten hver gang jeg skal kle meg opp til slike fester uannz hva jeg tar på meg føler jeg aldri det er godt nok, jeg klikker helt, skriker, hopper i gulvet, å har lyst å ødelegge alt jeg ser. De siste årene har det blitt litt bedre siden kjæresten min har funnet ut at hvis vi stikker ganske tidlig etter jeg har tatt på meg d første antrekket jeg velger så får jeg ikke panikk.
Men i dag er situasjonen den at han jobber kveld, og Moren sin 40 års fest starter kl 7 så jeg må være med onkelen hans bort dit til typen er ferdig på jobb å kommer selv. Så da har jeg jo selvfølgelig begynnt å kle meg og er elt alene. Å da kommer panikken ganske fort . Jeg kan ikke ha over den genseren for det er en carlings hettegenser som ikke passer seg til denne annledningen + den er en smule utvasket i forhold til det andre svarte jeg har på meg som er helt nytt. Jeg kan heller ikke ha på meg den nye tynne, fine jakketingen jeg kjøpte på torsdag med søte poff armer, for da føler jeg meg tykk. Vanligvis hadde begge 2 værrt ok, men siden jeg har angst å det skal være 90 folk der så er ingenting bra nok :/ føler jeg.
Mamma skal heldigvis komme bort for hun skal hente min lille elskling (malteser/shih tzu ) så hun slepper å være alene. Så da kan hun kanskje hjelpe meg litt.
Det er litt terapi å skrive dette, men hendene mine skjelver forsatt å jeg følerr meg overfølsom å ikke tilstrekkelig nok. Håper jeg greier å roe meg ned, men det er ikke lett .
sorry hvis det er skrivefeil, orker ikke å lese igjenom ..
|