Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-10, 22:22   #63
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening og ketose

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Det kan være at en periode med striktere lavkarbo kan gi resultater. Vi er jo forskjellige, så man må vel bare prøve for å finne ut

Men jeg tror generelt mange gjør lurt i å fokusere mer på trening som innehar litt av cross fit filosofien. Kort, intensivt, store muskelgrupper, funksjonell trening etc. Dette har jo gunstig effekt på kretsløp og hormoner, og spesielt hormoner har ganske mye å si, egentlig for det meste Ikke dermed sagt at man skal kutte ut langturene. Jeg elsker også langturer innimellom... Dessuten er høyintensiv trening mer belastende for kroppen, og hvis man går over til slik trening, må man nok gå frem med aktsomhet. Jeg har selv gått på noen små smeller fordi jeg har kjørt sprintintervaller flere dager på rad, fordi det føltes godt. Og så sa det litt pang, og jeg måtte ha pause noen dager. En annen ting er å tilpasse treningen til hvordan man generelt føler seg. Jeg er mer varsom med treningen hvis jeg feks ikke har fått sovet godt noen netter. (småbarnsfar...)

Myseprotein (wheyprotein) får man kjøpt på helsekost eller diverse nettbutikker. Fordelen med det ift vanlig mat er vel at det tas raskt opp i kroppen. Jeg bruker det etter både styrke og "kondisjons"trening.

Jeg trener tidvis en del girya, elsker det. Funksjonell trening er absolutt noe for meg, så skal sannelig få meg en prøvetime på et crossfitsenter her i byen snart. Heldigvis har Elexia en del bootcamptimer, så det kan fungere enn så lenge. Kombinere det med noen langturer og være flink til å høre på kroppen. Er fort gjort å trene for mye, stresse den helt og ende med å lagre fett i stedet for å miste det, noe jeg har gjort.

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat