Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-10, 23:16   #11
VesleKAri
Juniormedlem

VesleKAri sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
VesleKAri er på en erverdig vei

Sv: Dette funker ikke ... (enda?)

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Personlig begynnte jeg ikke å gå ned før jeg begynnte å sjekke hvor mye jeg spiste. Å jeg skrev inn ønsket vekt, vekt nå og aktivitetsnivå inn på diett.no samt når jeg ønska å nå det målet. Da ble det foreslått rundt 1500 kalorier pr dag. Prøver å leve under det, selv med mye fett. Men jeg spiser ikke mer enn to ganger om dagen max, fordi jeg ikke er særlig sulten i ketose. Selvfølgelig litt å tygge på en å anna kveld som paranøtter, men ikke så mye.
Altså lavkarbo, men også med å tenke litt på kaloriinntaket gir meg best effekt.

Men som nevnt over, tenk på proteiner, jeg er blitt anbefalt å holde proteinnivået slik at det ikke overstiger i gram ønsket vekt i kilo. Dvs om jeg vil ned til 70kg, prøv å legge dagsinntaket på rundt 70g. Proteiner kan dannes til sukker i kroppen, og vil da forbrennes før fett. Hvis jeg forstått det riktig.

Hold ut, gikk veldig tregt for meg åsså i starten.. men kroppen er vel litt ødelagt etter alt man har gjort mot den tidligere..
Best wishes

Ja kroppen min har jo gått i sparebluss og sultefor i alt for lang tid. Den vil vel kanskje legge på seg før den synes det er greit å ta av igjen. Jeg nok litt mye proteiner der også.