Står det hvite merker igjen på huden når du klemmer på ? Noen av oss ER bare sånn at vi har vann i kroppen bestandig..... MER vann i kroppen enn normalt mener jeg. Legene kan ikke forklare hvorfor, men sier bare "det er nok hormonelt". Jeg har hatt det sånn i 30 år jeg. Har vært til "utredning på ørten sykehus, uten at man har funnet ut av hvorfor, siden prøvene mine da liksom er "perfekte". Ankelsmykker kan jeg bare glemme, - skal jeg har noe rundt der blir det halssmykker ja !!
....og det er ikke farlig, bare fryktelig ubehagelig til tider. Spesielt når det er varmt og jeg ikke får på sko. Lekre sandaler med tynne stropper kan jeg bare glemme, da ser beina ut som innbundne rullepølser.
Og jeg har fått beskjed av legen at jeg ikke får lov å fly uten støttestrømper ! Sørg for å bevege deg mye og ligg med bena litt høyere enn resten av kroppen. Da blir det bedre. Og vær forsiktig med salt mat -og av en eller merkelig grunn hvitvin (som gjør det verre). Og drikk mye vann.
Håper det går over. Hvis det fortsetter, så ta det opp med legen neste gang.