Sv: Hei! Ny her inne!
Moro å kunne være en inspirasjon - mulig jeg har vært heldig med hvor godt lavkarbo virker på meg, men så skal det legges til at jeg har vært superdedikert og ikke skjeiet ut i større grad i hytt & pine.
Et eksempel: Mars 2010 viste vekta ca 87kg, 12kg fett = 14% fett.
Dro ned på fettet, økte proteininntaket og kardiotreningen. Resultatet 3mnd etterpå: Ned 5kg fett, veide altså 82kg og hadde 7kg fett på kroppen = 8,5% fett. Trodde ikke det var mulig, men det var det altså. Ren dedikasjon og masse viljestyrke var nøkkelen. Men en god porsjon flaks med det genetiske på dette området ser jeg ikke bort fra.
Vekt nå etter slapp trening og masse junkmat og -drikke i ferien: ~86kg.
Veide 89 når jeg kom hjem men 3kg raste av forrige uke så snart jeg var tilbake på riktig kjøl med kosthold og litt trening. Vann og søppel i kroppen tenker jeg.
Altså har jeg lagt på meg ca 1kg fett i uken. Så har unektelig en vei å gå.
Men så lenge bar overkropp-sesongen er over for i år, og 32" buksene enda passer utmerket så stresser jeg ikke...
Det finnes ingen quick-fix, bare målrettet jobbing over lang tid som gir resultater.
Ca 10kg ned på 1mnd som du har klart er jo kjempebra - det er jo 2,5kg i uka - fortsetter det sånn så når du målet før du aner! Lykke til videre!