Sv: Emosjonell utroskap ... trenger skulder å gråte på
Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.
Jeg har ikke noe i mot at kjæresten min flørter med andre på nett på den måten, om han skulle gjøre det. Tvert imot mener jeg at en slik flørt ofte kan gi glød til et allerede eksisterende forhold.
Hvordan kan det gi glød å vite at den man deler livet med foretrekker spenningen i et anonymt nettbekjentskap framfor deg? Å vite at han sitrer i spenning over mailer på en maskin fremfor å glede seg til å komme hjem til deg?
Og hvor går grensen for når flørting går over til fasinasjon og videre derfra? Og hva er poenget med et slikt forhold hvis man ikke ønsker å ta det videre? Før eller seinere vil man lure på hva man går glipp av og om gresset er grønnere på den andre sida....
Jeg mener at i det øyeblikket man har større behov for å holde kontakt med noen på nett/melding/FB e.l enn med den personen man har valgt å være sammen med har man et problem i forholdet. Jeg har mye større problemer med å akseptere at den jeg er sammen med flørter med andre (samme person flere ganger) enn om han hadde hatt ett feilsteg og havnet i seng med noen. For meg er følelser og sex to veldig forskjellige ting som ikke har noenting med hverandre å gjøre, så et fysisk feilsteg (hvis det var engangsforeteelse med en ukjent) betyr jo ikke noe sammenlignet med et "egoboost" som opptar tanker og hjerte i timer og dager....