Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-10, 00:48   #14
ellemelle
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
ellemelle er på en erverdig vei

Sv: "Normalvektig" og ketose

Hei!
Hva med om man er normalvektig, men samtidig er 5-7 kg over kroppens "naturlige" vekt? Jeg har "i alle år" hatt en stabil BMI på 18.7 uten å ha sett det minste sykelig tynn eller undervektig ut. Jeg er asiatisk, og tror det har en del å si. Men det siste året har spisevanene mine gått helt over styr og det har vært en del emotional overeating og så videre, spesielt på karbs (her snakker vi 12 Krispy Kremes på en kveld etterfulgt av en stor pizza kun til meg selv dagen etter), og BMIen har hoppet opp til 21.1. Jeg vet at jeg per definisjon er normalvektig, men under klærne er det tydelig at jeg har veldig høy fettprosent. Jeg vil veldig gjerne gå ned til min naturlige vekt igjen, men hver gang jeg prøver å spise et balansert kosthold, mange små måltider spredd utover og så videre, varer det i kanskje et par dager før jeg sprekker. Jeg sprekker til og med på generell lavkarbo siden bittelitt karbs ser ut til å være trigger for en helt sinnssyk karbhunger. Siden det blir sagt at ketose er vektregulerende, tror dere dette kan være noe å prøve ut for meg?

ellemelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat