Sv: Emosjonell utroskap ... trenger skulder å gråte på
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Hvordan kan det gi glød å vite at den man deler livet med foretrekker spenningen i et anonymt nettbekjentskap framfor deg? Å vite at han sitrer i spenning over mailer på en maskin fremfor å glede seg til å komme hjem til deg?
Og hvor går grensen for når flørting går over til fasinasjon og videre derfra? Og hva er poenget med et slikt forhold hvis man ikke ønsker å ta det videre? Før eller seinere vil man lure på hva man går glipp av og om gresset er grønnere på den andre sida....
Jeg mener at i det øyeblikket man har større behov for å holde kontakt med noen på nett/melding/FB e.l enn med den personen man har valgt å være sammen med har man et problem i forholdet. Jeg har mye større problemer med å akseptere at den jeg er sammen med flørter med andre (samme person flere ganger) enn om han hadde hatt ett feilsteg og havnet i seng med noen. For meg er følelser og sex to veldig forskjellige ting som ikke har noenting med hverandre å gjøre, så et fysisk feilsteg (hvis det var engangsforeteelse med en ukjent) betyr jo ikke noe sammenlignet med et "egoboost" som opptar tanker og hjerte i timer og dager.... 
For meg er en flørt en flørt, og ikke noe som automatisk vil lede til utroskap. Å si at en flørt før eller senere vil lede til at man ønsker å gå hele veien, blir for meg det samme som når de voksne sa at vi ikke måtte begynne å røyke for da var veien kort til hasj og tyngre stoffer.
Det ene utelukker ikke det andre. Man kan ha en temmelig spennende og glødende forhold selv om man også flørter med andre på nett. Å flørte med noen på nett betyr ikke at forholdet man har hjemme er dårlig eller at det mangler noe. Bare ta TS som eksempel: hun skriver jo vitterlig at de har et helt supert forhold og at det aldri har manglet noe der.
Man kan fint dele tanker med andre på nett OG glede seg vilt til partneren kommer hjem slik at man finne på mye moro sammen
Hvordan det kan gi glød? Jeg får et kick av å vite at andre har lyst på kjæresten min og omvendt, eller at han flørter med andre. Og det samme gjelder han.
Jeg synes det er synd at man automatisk trekker en slutning om at et forhold er dårlig når en av partene eller begge flørter med andre på nett.
Jeg kan anbefale boken "Erotisk Intelligens" av Esther Perel om du har lyst til å lese flere tanker rundt dette.Men hun er ikke den eneste som sier dette. Flere sexologer er klare på at en flørt kan skape glød i et forhold, det er ikke ensbetydende med noe mørkt og farlig.
Jeg kjenner f.eks noen som lever i såkalte åpne forhold, hvor de har andre partnere ved siden av den de er gift med. De få gangene de har vært åpne om slike ting, har folk automatisk trukket konklusjonen om at de må ha et dårlig forhold siden de er nødt for å ha sex med andre.
Vi i den vestlige verden i dag er veldig indoktrinerte i tanken om "et forhold = en partner som vi deler alle tanker og følelser med", alt som faller utenfor dette blir fort sett på som et bevis på at noe er galt med forholdet. Det synes jeg personlig er trist. Igjen anbefaler jeg Perel sin bok, hun skriver veldig godt om dette.
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/...vet_613617.svd
http://www.guardian.co.uk/theobserve...-relationships
http://www.estherperel.com/media.html
Jeg er enig i at følelser og sex er to forskjellig ting, der er vi helt på linje. Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg: en flørt betyr ikke at man har andre følelser for den man flørter med enn f.eks begjær. En flørt betyr ikke at man er forelsket. Og det å bli betatt av noen er som sagt noe jeg mener er såpass normalt og noe som vi alle vil oppleve flere ganger, selv når vi er i et forhold som er godt.

|