Sv: Kommentarer fra omgivelsene - positivt eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Zecola, her.
Er man negativ så ser man ting negativt, og dermed opplever ting negativt og hverdagen blir negativ.
Er man positiv så ser man det positive og opplever dermed ting som positivt,
flere positive ting gjør dagene bedre, humøret bedre.. i grunn det meste langt bedre. Det er i allefall min filosofi!
Så hvis noen forteller meg at jeg ser ut som jeg har tatt av mye så smiler jeg og er glad over at de har kommet bort til meg for å fortelle det, høyst sannsynlig så betyr det bare at de bryr seg om meg. Alt annet er irrelevant i en sånn sammenheng, hvem er det som skal ha det bra, du eller de? Regner med de fleste svarer at det er de selv som skal ha det bra.. kan begynne med å gi større f i hva andre tenker og kan ha tenkt om deg. Ta det som god fisk fordi det gir deg selv et bedre liv og fordi i realiteten så er du faktisk ikke avhengig av hva andre tenker.
my 2 cent
Hei Zecola, jeg er faktisk kjent for å være veldig positiv. Og er i utgangspunktet ikke veldig opptatt av hva andre mener om meg og hva jeg gjør. Dette er også noe jeg har fått mange tilbakemeldinger på.
Det er nettopp derfor jeg ble overrasket over meg selv for at jeg ikke utelukkende opplevde kommentaren positivt. Min rasjonelle/logiske hjerne skjønner at det var utelukkende positivt ment. Det var allikevel en annen del av meg som hvor det sa litt "au". Jeg var veldig misfornøyd da jeg veide for mye. Jeg prøvde hardt og hardere enn hardt å gå ned i vekt. Resultat var opp 16 kilo. Så hele den perioden var veldig krevende.
Tror den kommentaren i dag var en påminnelse om hvor jævlig dette var, og som sagt jeg trodde ikke det hadde syntes SÅ godt at jeg veide for mye. Har merkelig nok ingen bilder av meg selv fra den perioden, slik at jeg kunne tatt en titt med egne øyne hvordan det var. Var nok derfor litt sjokk å høre at jeg hadde gått ned halve meg.
Jeg har noen veldig gode venninner, når de kommenterer at jeg har gått ned mye, synes jeg det bare er hyggelig. De kjenner til bakgrunnshistorien og hvor fortvilt jeg var.
Som sagt, innlegget her handlet om å bli overrasket over sine egne reaksjoner, ikke å lete etter negativitet.

Blitt ketolikk
|