Tråd: Kald mat
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-04, 12:22   #10
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Først må vi vel alle her bli klar over om du er i induksjonsfase eller ikke.

Løsningen på problemet var for meg:PLANLEGGING!!
Hvis jeg stekte kyllinglår den ene dagen, stekte jeg opp noen ekstra med tanke på frokost og lunch neste dag.
Lagde jeg omelett den ene dagen til lunch, stekte jeg så stor porsjon at jeg kunne ha i kjøleskapet til neste frokost.
Hvis jeg visste at neste morgen ville bli stresset, så lagde jeg salat på forhånd dagen i forveien og hadde i Tupperware sine spes. salatbokser. Frisk og fin.
Jeg fikk også dilla på cabaret eller aspic om du vil. Med masse godt av egg, reker, laks, fiskepudding oppi, eller kjøtt og grønnsaksversjonen. Kjempegodt!

Når induksjonen er over har du plutselig et større antall muligheter. Litt avhengig av hvor mange karbohydrater du skal legge deg på, så kan du spise rugsprø, klibrød, sesamknekkebrød, fullkornknekkebrød. Og med pålegg på, blir det jo som hvilken som helst annen frokost. Og vil du ha BRØD så har både jeg og Skorpia lagt ut brødoppskrifter her (Se Skorpias og Snuppelines brød)
Da har du også muligheten for å lage "rundstykker" (les:muffins) som du kan fylle meg kjøtt, sopp, ost osv å ha i fryseren og tine opp.

Man trenger ikke alltid å ty til eggeomelettene, selv om det er lettvint. Men det blir også så kjedsommelig at man nok har større sjanse for å gi opp. Dessuten, hvis du har tenkt å gå på Atkins, som en livsstil, er du NØDT til å finne alternativer.
Lykke til!

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat