Tråd: For mye mat?
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-10, 16:16   #11
Zecola
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 43
Zecola er på en erverdig vei

Sv: For mye mat?

Opprinnelig lagt inn av barbasterk, her.

Takk igjen for alle kloke svar, masse kjekke folk her som er villige til å hjelpe . Har regna etter den formelen din Zecola, og med min treningsmengde blir det ca 2350kcal som er daglig kaloribehov for stabil vekt. Får studere litt på hva som er bra for meg og hva som ikke er bra. Prøver å spise variert og relativt reint, men det er noe som spiller meg et puss. Trener jo litt mer enn før, så det kan jo forklare litt vektoppgang, men tror ikke det kan utgjøre to kilo.

Ja, bare vær klar over at slike formler definitivt generaliserer
Er vel neppe tilpasset lavkarbo heller i den grad det har noe å si, det eneste det forteller er at sannsynligvis vil du med ditt aktivitetsnivå, alder, kjønn + div kunne ligge på et nivå rundt 2350 og sannsynligvis holde vekten der. Med en gang du tar med trening inn i bildet så øker jo formelen ganske kraftig tipper jeg?

Ville regner ut kcal med formelen for samme vekt/høyde osv men med lav aktivitet. Så lagt meg et sted rett under der som en generell regel. Da vet du at du får brukt mer enn du spiser og kan fortsette med det så lenge du vil NED i vekt. Utover det så er det vel bare forskning på seg selv som kommer til å gi noe svar

Gud løkk

Zecola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egen Svar med sitat