Noen med peiling? Kondisjon ...
Som overvektig stort sett hele mitt liv, så er det med trening litt komplisert. Har nå (ihvertfall i stor grad) kommet over redselen med å trene blandt folk. Takket være ei god vennine som har dratt meg med, på både treningssenter og ut på veier og stier. Dette var steder jeg ikke ville trent på tidligere, i frykt for.. ja jeg vet ikkje helt.
Men det betyr jo at kondisen min er elendig, i og med at jogging og sånn utelukka seg selv før..
Nå prøver jeg meg derimot ute, med treningsopplegg for øke kondisen gradvis og nytt nivå opp pr. uke. Men jeg føler at jeg når ett platå.. å at det er alt for lavt enn det jeg ønsker. Det er ikke musklene jeg føler jeg sliter med.. høyprotein kost for tia har jeg jo også, føler ikke at jeg blir supersliten heller. Pust derimot mangler.. har merket at dersom jeg innimellom trekker pusten ekstra dypt, så holder jeg ut lengre.. Men har ikke egentlig forutsetninger for vite hvordan bli bedre.
Eller må jeg bare ta tia til hjelp.. holde meg på et nivå til jeg føle at jeg mestre det, å heller bare la være å følge "vanlig" fremgangstid? Jeg tenker at jeg bare ikke presser meg elv hard nok om jeg ikke følger det angitte tempoet..
Har ikke råd til personlig trener, så håper det er noen med erfaring som kan komme tips for å best øke kondisjonen.. Er veldig frustrerende side det går så greit framover på styrke trening.