Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-10, 14:11   #21
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

De gikk over litt etter litt, fra 7 - 10 dager. Hjertebank er faktisk veldig vanlig i overgangsfasen, det KAN være at hjertet begynner å "hoste" vekk gammel skitt, som proteinrester og sukker. Når ketonene kommer for fullt, begynner de å rense vekk gammelt "skrap" som ligger i cellene og forgifter dem faktisk. Da kan det være som å blåse liv i en gammel moter, den hoster og rister mens den spyr ut røyk. Hjertet blir - på en diett der kroppen produserer ketoner - langt mer følsomt, noe som kjennetegner et friskt hjerte. Jeg løper mye, og før stoppet pulsmåleren på max 192. Det var det maksimale antall hjertet klarte å slå i løpet av en minutt. Nå er jeg oppe i 242, godt over 20 slag mer enn det som legene sier et hjerte kan klare... Ketoner og fett gjør at hjertet blir ekstremt sterkt og følsomt, fordi det er designet for å gå på fett. Noen har funnet ut at de ble kvitt hjertebanken ved å gå på litt mer karbo om dagen, sånn som 20 gram ekstra (50 pr dg). Individuelt. Jeg synes du skal teste det ut. Men farlig er det ikke, selv om det er ubehaglig.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat