Sv: Regner bare karber.. er det dumt?
Jeg er også nybegynner, men har ikke regnet noe spesielt på ting og holdt meg i ketose 5-6 dager. Det kan ha litt å gjøre med at jeg fikk utslag allerede første dag, og har derfor ikke helt følt behovet for å gjøre noen større inngrep. Jeg undersøker selvsagt hvor mange karber det er i ingrediensene jeg lager mat av, og tar det også 'litt på feelingen'.
Når det gjelder fett.. Siden jeg fra før av spiste tradisjonelt 'sunt' så henger det fortsatt litt igjen at jeg velger nesten kun kyllingkjøtt og fettfattige produkter, mistenker at jeg sikkert spiser litt lite fett for øyeblikket.
Det er vel snakk om hvor mye energi du vil legge i det.. Selvsagt er det forståelig at man vil prøve å få optimal slankeeffekt osv. Men jeg tenker at dette nok er veldig individuelt, alle har sin egen type forbrenning og genetisk utgangpunkt. Det er ikke sikkert ei bok kan hjelpe deg noe spesielt! Man må jo også tenke på hvor aktiv du er fra dag til dag..
For meg ville det være demotiverende å være så supernøyaktig og halvparanoid ang. hva jeg putter i meg, tror ikke jeg ville holdt ut særlig lenge.
|