Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-10, 20:02   #154
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Medli, her.

Får slenge meg med jeg også! Startet 17. august og har vært i ketose fra dag 1.
Føler jeg har brukt uendelige summer på mat.. Men så måtte jo kjøleskapet fylles da jeg kom fra sommerferie. I morgen er første skoledag, og er veldig spent på hvordan hverdagen vil føles med denne nye livsstilen min!

Målet er optimalt å gå ned 20 - 25kg for å havne på en 'normal' BMI. Jeg investerte i ei fitnessvekt (Tanita) så jeg har også oversikt over muskelmasse, fett- og vannprosent. Den forteller meg naturligvis at fettprosenten min er ganske høy.. :P
Tenker å veie meg søndager, selv om jeg har gått på hver dag siden jeg fikk den. Og jeg har gått ned i alle fall et halvt kg!

Er forøvrig 20 år og student som bor i kollektiv. Tenker at jeg er heldig som har fullstendig kontroll over hva som er tilgjengelig av mat, tviler på at jeg ville klart dette her om jeg bodde med familien. :P
Har kjempet med kiloene i mange år, og anser lavkarbolivsstil som min 'last resort'. For øyeblikket er jeg opptatt av å finne div. retter som jeg liker og som er enkle å lage, og i tillegg er snille mot et studentbudsjett. Skal bake knekkebrød til uka!

Har dere andre merket noe til svetting (endret svettelukt) og ånde?

Selv har jeg ikke fått noen direkte kommentarer enda, men mener selv å merke at noe er annerledes. Har startet med munnskyllevann og tar vanligvis 2 stk Frisk Pust sugetabletter i løpet av dagen, når jeg syns jeg merker at noe kanskje er på ferde.
På trening kjenner jeg selv at svetten min lukter litt spesielt, men kjenner ikke selv at den er spesielt stram eller 'ekkel'. Men det kan jo oppleves annerledes for de rundt.. :P I tillegg 'fortsetter' jeg å svette mer når jeg er ferdig med treninga, inntil jeg får kommet meg i dusjen. Det bare pipler og renner!

Det du skriver med svetten kjenner jeg meg veldig igjen i! Jeg begynte på Mandag, så dette er min 7. dag... Har trent tidligere i uken, men i dag har jeg hatt vondt i hodet og vært litt kvalm. Trillet tur med sønnen min i halvannen time i dag, og jeg rett og slett STINKET når jeg kom hjem! Aldri opplevd det før...
Har bestilt stix men ikke fått de enda, men tror jeg er i ketose...

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat