Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-10, 09:48   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Regner bare karber, er det dumt?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Stor forskjell på lavkarbo og ketolyse.

Det er det jo ikke. For ketolyse ER jo lavkarbo, men lavkarbo er så mye mer enn ketolyse. Lavkarbo er et samlebegrep for alle karbohydratreduserte kostholdsfilosofier og alt av det egendefinerte og generelle, selvsagt. Man sier at alt under 150 gr kh om dagen kan regnes som lavkarbo, mens andre opererer med GI framfor kh-telling.

Jeg telte kun karbohydrater da jeg la om til ketogent kosthold (jeg gikk på Atkins med 20 gr kh om dagen de første par ukene), men passet på å være liberal med fett. Justerte det alltid opp om jeg merket jeg spiste mer enn jeg pleide, eller var fysen på kvelden. Velg de feteste kjøttypene, stek i smør, lag sauser, spis ekte meieriprodukter om du tåler det. Fett is goood!

Ja, også må jeg nesten bare presisere, det heter å være i ketose, ikke i ketolyse! Jeg skjønner det er lett å blande, men ketolyse er altså navnet på en diett, sammensatt av ordene ketose og lipolyse, som er to sider av samme sak -altså fettforbrenning .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat