Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-10, 14:14   #3
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Dumt å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Du risikerer at kroppen går i spare-modus og stanser vektnedgang - evt tærer på muskler istedet for fett.

Jeg har sånne perioder selv. Enten bare venter jeg litt til matlysten melder seg, eller, hvis den bare uteblir, prøver jeg å trigge den med noe smått - en skje fløte og cocosa i tekoppen, feks, noen paranøtter, eller en fiberrik med fett pålegg, eller kanskje ett egg. Det hender at magen må få litt mat før den liksom tar seg sammen og sier fra om at den vil ha mer mat. Sånn er det for meg, i alle fall.

Åh, og jeg ser at du startet veldig nylig - jeg mistet all matlyst de første to ukene omtrent! Da er det viktig at du får i deg NOE, så du ikke bare faller sammen og må "redde deg" med hurtig-karbomat, sånn gikk det med meg på første forsøk. Skjem deg bort med mat, hva enn du liker best (innen ketogene retningslinjer) - ost, biff, bearnaisesaus, hva enn som kan tenkes å friste!

Men.. problemet er bare det at jeg ikke har lyst på noe som helst :/
Rakk ikke frokosten idag, da merka jeg at jeg var sulten, men når jeg kom på skolen og det ble matfri, så greide jeg nesten ikke ta en tugge av salaten min ( som jeg i forrige uke ikke kunne få nok av!)

Men.. visst jeg istedenfor spiser masse mat med veeeldig lite karber, spiser litt mat, med mer karber i? (skal ikke over 15 da) For, da får jeg jo i meg karbene jeg skal ha?

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat