Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-10, 23:04   #2
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Nå har ikke jeg sjekket hva som står på siden deres, men mine første blodprøver var veeeeeldig omfattende! Jeg følte at de sjekket absolutt alt, veldig grundig. Legen jeg gikk til brukte langt tid på å forklare meg alle resultatene av prøvene som var tatt. Prøvene var ganske dyre, men jeg synes det var verdt det.

Når det er sagt, satt jeg igjen med en følelse av at de "lette" etter en grunn til at jeg måtte gå inn på deres system. Det virket nesten som legen var overrasket/skuffet over at jeg ikke hadde insulinresistens(!). De hadde det også ganske travelt med å pushe på meg nye (dyre) blodprøver for at jeg skulle få se om det var noe fremgang....

Legen, som var ganske ung, sluttet mens jeg gikk der. Den nye legen gav meg litt "samlebåndsfølelse" der hun satt sylslank og "stylet" i legefrakken sin og aldri har hatt et vektproblem i sitt liv.... Jeg savnet litt engasjement der, og det var lite motivasjon å hente der så jeg sluttet etter 1 samtale med henne.

Alt i alt så funker kuren (Eurodiett for mitt vedkommende) veldig bra hvis du klarer å holde den tida ut. Jeg gikk ned 10 kg på 6 uker og var kjempefornøyd i starten. Etter en stund greide jeg imidlertid ikke mer av de måltidene, så jeg måtte bare gi meg. Jeg trives derfor mye bedre med ketolysekuren hvor jeg slipper å gå sulten og kan spise mat jeg liker. Vektnedgangen har vært like god som på Fedon, og jeg er ikke i nærheten så lei som jeg var på Eurodiett.

Men dette var mine erfaringer. Enhver må finne ut hva som funker for seg. Uansett hva du velger ønsker jeg lykke til!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat