Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-10, 18:24   #16
Anna Ananas
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Går du ned ti kilo på en måned, har du nok mer enn tjue kilo overvekt, altså . Jeg har brukt nesten fire år på 23 kilo. De første 19 brukte jeg sju måneder på, gikk opp fem seks, og sto stille i to og et halvt år, tross superstrikt kosthold, men det viste seg jo å være hormonelt betinget. Det kan man jo forsåvidt sjekke ut over tid, men fem uker er ikke lenge. Man må se ting i perspektiv, de fleste av oss har brukt lang tid på å legge på oss disse kiloene, og da kan man ikke regne med at de går av igjen i en sturt, selv om man så gjerne skulle ønske det .
Mitt forslag til deg ville være å gi det et par uker til, og så elminere partystopperne, for de har du noen av. Typiske partystoppere som jeg ser ut fra hva du skriver er kunstig søtning, meieriprodukter, nøtter, lavkarbobrød og tomater. Om du er villig til å gi det et forsøk, så fjern en og en av dem i ukesintervaller, og se hva som skjer.

Tips: Jeg tygde på persille og drakk uhovelig mye vann for å stagge ånden. Nå var jeg heldig, og den forsvant på noen få uker, men lukta kommer jo innenfra, så alt blir bare kamuflering, men jeg synes persille gjorde jobben .

Hei Photobscura.

Tusen thanks for veldig bra svar.
Det er vel slik at kroppen må bli vant til nytt kosthold. Jeg har vært gjennom hodepiner og slapphet, uvelhet og alt det der som kroppen gjør i begynnelsen. Det er noen uker siden det slapp taket, og jeg tenkte da at " nå er kroppen i gang med fettforbrenning over en lav sko".

Man har høye forventninger til denne kuren. De høye forventningene har jeg fått av Torkil gjennom boken hans. Han skriver jo så fint at man raser ned i vekt de første ukene. Der etablerte jeg nok den store forventningen.
MEN jeg vet jo bedre.
Jeg vet at alle er man forskjellige, og ikke minst så må man vel gå gjennom noen uker før vaner, tabber og begynnerfeil går seg til.

Ånden trodde jeg hadde gitt seg litt. ( jeg må rett og slett ty til tyggis på jobb) Men i går kveld kunne min fine samboer bekrefte at ånden absolutt er her enda. hehe..
Så jeg tenker jeg får prøve tipset ditt.

Da motiverer jeg meg mot nedtrapping av meieriprodukter. Og ut med nøtter. Men kjenner jeg tviholder på litt fløte i kaffen.....

:

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat