Jeg tør påstå at man kan få "sunn og naturlig frisk" mat like billig som annen mat. Det er bare snakk om planlegging.. Alle butikker har tilbud med jevne mellomrom på mat som er mer organisk og mer eksklusiv enn rema1000 standarden. Hvis man evner planlegge kan man få meget god eksklusiv mat til en mye rimeligere penge. Jeg er også heldig som kan kjøpe kjøtt fra en gård som driver økologisk. Bror min holder på med det... Men å kjøpe dyrt bare for å kjøpe dyrt fordi det er hipt, nei det gjør jeg ikke.. Dessuten er jeg meeeeeget kresen i kjøttveien.. Bror min bruker meg som tester for å finne ut hva slags for som gir best smak på kjøttet, og DER kan jeg fortelle at det er stoooore variasjoner. Og jeg kjøper ALDRI ferdigmarinert kjøtt hvis jeg må kjøpe kjøtt fra butikk.. For DET er juksekjøtt... mener nu jeg da.. Egga jeg kjøper er alltid fra frittgående høner.. Kan hende de riktignok får litt "kosttilskudd" og ikke bare spiser mark og korn, men de HAR tross alt kunne vandret fritt rundt om kring.. Pølser spiser jeg ikke... uansett hvor reint dem sier at det er det som er i pølsene så byr det meg imot... Kjøttdeigen lager jeg stort sett selv ved å kverne steiker etc. Også fisken stiller jeg store krav til.. Den skal helst være blodfersk.. Sei blir snart gammal, det samme med uer, laks, ørret og kveite.. Så hvis ikke butikken kan oppgi eksakt når fisken er fisket og sløyd, ja da kjøper jeg den ikke.. Sær jeg også ser du...