Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-10, 01:30   #1
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Gjør jeg noe galt? :-/

Huff... hadde skrevet innlegget, men så trykket jeg på "Legg inn ny tråd"-knappen, og så ba websiden meg om å logge inn på nytt. Får vel bare begynne på nytt da...

Så jeg begynte på Atkins-dietten for cirka 4 uker siden, og i løpet av den tiden har jeg veid meg hver dag, mer for nysgjerrighetens skyld enn noe annet. Jeg har gått ned fra 72.2 kg til 70 kg (4-ukerspunktet var på fredag), og burde jo egentlig være i den fasen hvor jeg legger til 5 kh dagen - men jeg føler liksom at jeg har gått ned så lite at jeg ikke burde legge til flere karbohydrater riktig enda... Jeg har forsåvidt økt det fra å spise 12-15 kh til å spise oppimot 20 kh om dagen nå, men mer føler jeg ikke for å spise helt enda. De siste par dagene har jeg ikke gått ned nesten noenting, men det er vel på grunn av mensen, regner jeg med, så jeg får bare håpe at det begynner å rykke litt nedover igjen i løpet av uken som kommer. Målet mitt er å komme på 59-61 kg, og jeg skjønner at det kan ta sin tid, i og med at jeg ikke er direkte overvektig, men rett og slett har litt for mye rundt magen.

Her er det jeg spiser i løpet av en dag (sånn cirka):

Frokost (kl. 8.15):
1 eller 2 egg, 5 skiver skogsbacon - stekt i Odelia (kaldpresset rapsolje).

Lunsj (kl. 11.15):
2 kokte egg, en pakke gullsalami og en 3/4 liters flaske Fun Light som jeg drikker i løpet av morgenen (har som regel ikke tid til å lage noe særlig til lunsj om morgenen, så det blir som regel dette).

Mellommåltid (kl. 15.45):
2 kokte egg, ca. 75-100 gram reker, litt majones på toppen.

Middag (mellom kl. 18.00 og 19.30) - enten:
2 stekte egg, 5/6 skiver bacon og 200-300 gram brokkoli, eller:
1 pose kyllingvinger/1 mellomstor kyllingfilet og 200-300 gram brokkoli.

Snacks:
Speltkjeks (1.4 g kh per kjeks) med maaasse bremykt (nam <3)
Fun Light gelé (en sjelden dessert)
1-2 firkanter La Nouba mørk sjokolade (1.1 g kh per bar, 6 firkanter)

La Nouba sjokoladen begynte jeg ikke med før for et par dager siden (siden det ikke kom på postkontoret før da), og jeg tror egentlig ikke at vekten har mye med det å si, siden det har gått så mye opp og ned at forskjellen er minimum. Det laveste punktet jeg var på var en dag da jeg veide 68.8 kg, men to dager senere veide jeg 70.2...

Tålmodigheten og motivasjonen har vel gått seg litt tom i det siste, da jeg ikke er den mest tålmodige personen i verden, men det er jo litt frustrerende. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg har gått ned 2.2 kilo, men det å kun veie meg én gang i uken vet jeg ikke om jeg vil/tør, for jeg liker å vite hvor omtrent jeg ligger - er litt sånn kontrollfrik...

Noen andre ting som jeg har lurt på er det at mange sier at de merker at de får mer energi. Jeg har ikke merket så veldig stor forskjell akkurat - ikke at det er et enormt problem, har nok til å komme gjennom dagen, hehe.

Og så var det det med den metthetsfølelsen... mange sier at de kan gå flere timer uten å føle seg sulten... kan hende det bare er det at jeg har lite å gjøre hjemme og derfor blir fristet til å spise mer, men jeg har jo alltid vært glad i mat (hele familien, forsåvidt, hehe ), så det å knaske på en speltkjeks er jo fristende...

Jeg sier hjertelig takk til alle tips, må de være små eller store, og samtidig sender jeg mine gratulasjoner til alle de andre som holder på her - må si det er inspirerende å se så mange som nekter å gi seg!

__________________


Sist redigert av Julie : 29-08-10 kl 12:56.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat