Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-10, 12:44   #124
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Her tar de inn hvis én spør. Eller, hvis det er ferskvare, så tar de inn så mye du vil ha. De kjenner jo kundene sine, så de vet jo hvem som bestilte og de vet at den personen kommer tilbake. En på jobb som bor i en by i nærheten bestilte noen kasser med øl fra Trondheim som han savnet, og hentet det noen dager senere. Butikken er fornøyd med alt de får solgt.

Er det ikke lov å selge på si? Alle bønder som produserer egg selger som regel egg. Hvorfor skulle ikke det være lov? Det er ikke lov å selge egenslaktet kjøtt, tror nok det er det du tenker på. Bøndene her driver bare med dyr, så egg er nok det eneste jeg får kjøpt på gårdene.

På coopen hjemme tar de bare inn det coop sentralt tillater.. Har ofte fått beskjed om at det ikke er i varesortimentet. Det er dessuten stort sett bare kjøtt- og melkeprodusenter hjemme samt fiskere. Og INGEN av dem har lov til å selge privat. Ikke engang fiskerne... De må levere fisken på mottak... Ikke slik det var da jeg var lita.... da gikk vi bare ned til havna da fiskerne kom inn og fikk kjøpt rett fra båtene..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat