Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-10, 09:47   #1
Linnimellom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 4
Linnimellom er på en erverdig vei
Talking

Endelig klarte jeg å mikse sammen noe godt til frokost

Jeg føler ikke en spes diett.
Jeg har en "egen-mix" hvor jeg skal styre unna div matvarer jeg ikke tåler så godt, bytte ut enkelte matsorter med noe som er bedre og sunnere.. MEn poenget er at jeg skal trives med det, eller så ender jeg bare opp med at jeg blir umotivert og lei og begynner å gnafse i meg mat jeg slettes ikke skal ha...

Jeg er ei som er "avhengig" av brød..noe jeg ikke skal ha.. har prøvd mange forskjellige sorter og reagerer på de fleste..knekkebrød går greit (så lenge det ikke er hvete i de) men jeg blir fort lei av å kun spise knekkebrød..

En dag jeg hadde lyst på egg så bestemte jeg meg for å mixe litt for å se om det ble mer "mat" i eggene.. og da endte jeg opp med frokostlapper...

2 egg
klype salt
2+ håndfull med havregryn
revet ost.

Visp eggene, ha i salt og havregryn..røra skal bli nokså tykk, men det er noe en bestemmer selv og ha oppi revet ost til slutt.
Legg de på varm stekepanne (blir ca 6 stk om man bruker en overfylt spiseskje-str på hver av de).
Stek til de blir gyldne.. strø på litt salt på ene siden før du snur de..

De blir faste, litt "fløffy" altså ikke flate..

De er kjempegode.. jeg spiser de enten aleine eller har en salat med cf på
OG..jeg føler meg god og METT.. og det etter å bare ha spist 3 av de lappene. De 3 andre sparer jeg til lunch..

Linnimellom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat