Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-10, 20:01   #6
Bombus
Medlem

Bombus sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 75
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mettet fett og insulinresistens

Hei, takk til alle i denne tråden for svar og interesse! Ble dessverre ikke så veldig mye klokere.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kanskje du finner noe i denne tråden! Dr. Torkil har et innlegg i hvert fall!

Jeg tror Torkilds svar handlet om ubehag og fordøyelsesbesvær når man starter med litt karber igjen. Mitt spørsmål handlet om tendensen til å legge på seg av karber - om denne tendensen har økt etter endt "kur".

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Paulun er vel historiens mest vinglete mann... Han har skrevet nevnte bok om fettforbrenning hvor han nærmest bannlyser lavkarbo, men han har også skrevet lavkarbobøker. Som igjen er fulle av både opphøyelse av og advarsler mot lavkarbokosthold. Så mitt beste råd til hans meninger? Kast alt han har vært i nærheten av! Han bare er ute etter penger, og snur kappen med vinden etter det han tror selger!

Paulún skal jeg nok lese ferdig, men jeg tar både han og alle andre av disse guruene med en klype salt, for makan til motstridende påstander som det er innen emnet ernæring skal man lete lenge etter

Siden sist jeg var innom her har jeg lest enda ei bok, så langt den grundigste jeg har lest, og kanskje mest overbevisende: Bedre uten brød (Allan og Lutz). Også her er det mye jeg stusser over og finner litt usannsynlig, men at metoden virker på vektreduksjon er det jo ingen grunn til å lure på - det har jeg jo erfart selv. Det som er spennende er hva som skjer når man er i mål, for jeg ser ikke for meg et framtidig liv nesten fritt for kh - det blir litt for trøtt.

Jeg antar at "unaturligslank" er på sporet - at det er moderat kh som gjelder, men jeg lurer nå likevel på om det mettede fettet som SKaldeman og flere sverger til gjør insulinfølsomheten dårligere. Time will show.

Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat