Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-10, 21:17   #14
Devana
Medlem

Devana sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Devana er ny på veien

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg har også familiær hyperkolesterolemi og høyt kolesterol, men har gått på ketolyse i 2 uker nå, så jeg kan gjerne være "forsøkskanin" jeg. Jeg går ikke på medisiner, er 25 år, og egentlig ikke betydelig redd for å dø av hjerteinfarkt med det første, og det burde ikke du heller være. Du vil garantert få beskjed av lege om å holde deg til en diett med lite fett og passe på at du ikke spiser noe med kolesterol, dette er noe de må anbefale for å ikke møte konsekvenser dersom noe skulle skje med deg senere, og man går tilbake i journalen og ser feil anbefalinger.
Søk litt rundt på forumet, forhør deg med Torkil som du har gjort, og hvis du er usikker, så kan du jo alltids prøve noe Fedon-lignende isteden fram til nivåene dine forbedrer seg.
Ikke bekymre deg for mye, siden det er oppdaget så tidlig som i en alder av 17, vil du antageligvis bli godt oppfulgt framover med årene som kommer. B12-mangelen kan jo være tilfeldig, men det kan også være slik som moren din, at det ikke blir tatt opp i kroppen. Dette kan du også få hjelp med av legen, uten store komplikasjoner.

Har du noen symptomer siden du fant ut dette? Eller var det ren tilfeldighet?

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat