Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
MAYDAY, MAYDAY! Jeg strikker en kjole, men har prestert å kjøpe feil garn -det vil si riktig merke, kvalitet og farge, bare at det er en litt tykkere variant enn den i originaloppskrifta. Er det noen her som har en helt vanlig barnekjole, ca knelang og A-forma i str 1-2 år, som kan måle vidden nederst, bare sånn at jeg har et clue om jeg er noe i nærheten av å ha tenkt riktig i forhold til min utregning? (Jeg har kommet fram til 80 cm) Jeg har nemlig nettopp måttet ta opp mange timers arbeid, da jeg plutselig så at kjolen nesten var stor nok til meg ..! (Ok, liten overdrivelse der, men om jeg hadde dratt inn magen skikkelig hadde jeg nok klart å presse den på meg ).
Edit: (Og dette er kanskje den enklere måten ) Jeg har regnet på det, altså, men jeg er ganske trøtt og i litt dårlig form i dag, så den matematiske delen av hjernen min føles pr nå som grøt, og jeg er ikke sikker på noe som helst. Orignalkjolen har 216 masker med et garn i strikkefasthet 27=10 cm. (Jeg har regna 216/27x10=80).

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|