Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 22:12   #133
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Ethewia, her.

Så det du sier er at man må undersøke hvert produkt som opererer med nettokarber for å finne ut hvilke sukkeralkoholer som er brukt? Det er jo forsåvidt greit nok det. Men da ble det plutselig ikke ok med f.eks. en Atkins advantage bar, som i følge den amerikanske nettsiden innholder maltitol og maltitolsyrup, for disse inneholder "feil" type sukkeralkoholer?

På atkinsbarene står søtningen som regel ett stykke ned på ingredienslista. På f.eks. sukkerfritt-sjokolade står maltitol først. Jeg kan spise flere atikinsbarer (har med slike på reise) uten å kjenne ubehag i magen, men skal ikke mange bitene med sukkerfritt-sjokolade til før det bobler.

Og jeg vil ikke si at atkinsbarene er OK som måltidserstattere, med mindre man er på reise eller noe sånt. Men som snacks en gang i blant er de OK. Jeg har ikke målt blodsukkeret mitt etter en atkinsbar da, skulle gjort det en gang. Jeg har sett "sukkerfritt" godteri som var søtet med kun maltitolsirup. Holdt meg unna dem gitt. De skulle ikke hatt lov å reklamere med sukkerfritt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat