Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-10, 13:03   #14
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg tror absolutt det KAN være en sammenheng. Om trådstarter fortsetter å måle blodsukkeret sitt kan det jo være vi finner bevis for det om en stund.

Enig med deg, alt eller ingenting, er fan av "narkoman-eksempelet" jeg og
Men jeg håååper jo at jeg når jeg er ferdig slanket skal kunne ta et lite kakestykke eller noe annet godt av og til uten å ta helt av. Får jobbe hardt med selvkontrollen før jeg kommer så langt!

Jeg mener forresten å huske at jeg så en reportasje om cola-drikker på tv (60 minutes?). Pepsi max var verre/mer avhengighetsskapende pga stoff som utløste aktivitet i belønningssenteret i hjernen, eller noe i den dur.
Uansett så vet man jo at koffein er avhengighetsskapende, og for meg som ikke får det fra andre kilder opplevdes det ekstra ille å slutte. Savner pepsi max litt om morgenen.

Man kan spekulere i om light-brus øker sulten, og får oss til å spise mer. Om den øker blodsukker og dermed fettlagring. En i tråden jeg la link til sa det bandt mye vann i kroppen hennes.

Men det kan også rett og slett være at vi har dårlige vaner fra lang tid tilbake. Vi har erstattet den vanlige brusen vi drakk før med lightbrus, men det hjelper ikke når vi ikke har funnet en lightvariant av all den andre dritten vi spiser, sjokolade, fastfood, etc etc.

Coladrikker skal visstnok ha negativ effekt på kaliumlagrene i kroppen, det kan stemme overens med mine blodprøver. Sikkert mye annet rart stoffene i brusen gjør også.

Ja, det hadde jo vært spennende! vurderer å begynne å måle mitt også, for jeg er fryktelig nysjerig nå kjenner jg! mn må evnt kjøpe et sånt måleapparat. Så da må jg vente til lønning

Ja, ikke sant! det hadde vært fint å kunne kose seg innimellom med bare litt lissom ha et normalt forhold til kaker, brus osv. men akkurat nå, så kan jeg absoulutt ikke si litt. Ender alltid opp med en tredagers på sjokoladefylla. det er ikke bra!

Mhm.. jg drikker heller ikke kaffe ellr sånne ting. Og jg merker jg får hodepine når jg ikke drikker det en dag. Så da kjøper jg max likevel da, for å få fred. Kanskje litt dumt, men. Blir ofte sånn. Lettere å gi etter enn å kjempe.

Jg spiser definitivt mye mer når jg drikker brus ja.. så det kan nok stemme. Og er jg flink å drikker vann istedetfor brus, så kan jg til og med gå ned 1-2 skostørrelser det er helt sjukt!! Så jo, det du skrev der er jg sååå overbevist om!

Vurderer en kraftig avrusning hadde helt sikkert hatt veldig godt av det! Spesielt siden jg ikke får i meg vann i d heletatt. Og nyrene -og kroppen generelt har det ikke særlig godt uten tilstrekkelig inntak av vann.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat