Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-10, 17:41   #1
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Slankestress - mental helse

Hei dere.
Jeg må bare lufte tankene litt, og tenkte at det samtidig kunne vært greit med tilbakemeldinger - og eventuelle råd. Jeg har lest tråden til Gerd og jeg finner den både trøstende og motiverende, men jeg får den ikke til å matche meg, om det går an å si det slik.

Jeg begynte på ketolysekuren 17. juli og gikk ned fram til 24.august 10,5 kg. Det er, i forhold til mange, et stort vekttap på relativ kort tid. Jeg vet jeg har vært heldig.
Jeg nådde forrige mandag/tirsdag det fine tallet 100,9 kg, og siden da har det faktisk økt. Jeg har gått gjennom inntaket av mat, og det er tilsvarende både mengde og innhold som gjennom hele kuren.
Det eneste jeg kan påpeke er IFA (i eske) og lite vann/væske.

De siste 9 dagene har vært turbulente; mye stress privat i forhold til skolestart, flyttet til ny by, må flytte til egen hybel, men har ingen, syke familiemedlemmer - og sist men ikke minst; egenpresset jeg har i forhold til forventninger og vekttap. Jeg hadde som delmål 2 å være under 100 kg til bursdagen min som er førstkommende lørdag. Nå er vekten 101,9 - noe den også var for TRE uker siden.

Jeg merker meg flere ting som dukker opp; pessimismen og vanskeligheter med å spise. Jeg minimaliserer porsjonene av ren frykt for at vekten skal øke.

Jeg er frustrert, og jeg håper noen her kan gi meg et godt råd.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat