Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-10, 22:55   #1
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Hvorfor telles ikke kalorier?

Så broren min begynte i dag å kritisere lavkarbodietter, og han mener at selv om man spiser bare så og så mange karbisser hver dag, gjør det ingenting i forhold til om man spiser over 2000 kalorier: hvis man, for eksempel, spiser 2500 kalorier, blir det jo likevel 500 kalorier som ikke blir forbrent! Var ihvertfall sånn broren min forklart det da...

Jeg har jo ærlig talt ikke gått ned så veldig mye, og nå begynner jeg å lure på om det kunne lønnet seg å kutte ned på kaloriene óg? Det gir jo mening, det han sier, og jeg hadde jo ikke så mange motargumenter, i og med at jeg ikke har lest så veldig mye om lavkarbodietter...

Dere kan jo ta en kikk på journalen min for å se om jeg spiser riktig - men er det noe jeg burde vurdere? Å kutte ned på kalorier, altså? Og hvorfor skal man ikke telle kalorier på lavkarbodietter? Bacon, for eksempel, har jo 300-400 kalorier per 100 gram, og det er jo helt sinnsykt etter min mening! Så er det jo litt fløte (veldig sjeldent), mye kjøtt, grønnsaker, Lollypop-brød, ost... blir sikkert et heftig antall kalorier der!

Vet det ble mange spørsmål, men broren min har en lei vane av å finne de "svake" punktene mine, så jeg ville gjerne ha dette forklart, spesielt når jeg sannsynligvis spiser over 2000 kalorier per dag!

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat