Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-10, 23:44   #1
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Uvi på lavkarbo?

Det skulle jo strengt tatt ikke være mulig å få urinveisinfeksjon på lavkarbo - jeg drikker jo flere liter vann om dagen så systemet gjennomskylles titt og ofte og jeg spiser mer eller mindre ikke sukker - allikevel mistenker jeg nå sterkt at jeg har en kommende uvi igjen!

Første gangen jeg hadde det var i 2008 og deretter en gang i 2009, men de to gangene kunne jeg finne en grunn til det. Fikk det så igjen i vår etter å ha gått på lavkarbo i 3 uker og mistenker nå igjen at det er en infeksjon på trappene. Finner ikke noen annen grunn til at jeg skal ha fått det! Kan det rett og slett tenkes at urinen blir så sur på lavkarbo at urinrøret irriteres så mye (også av hypping tissing?) at det blir en katarr av det?

Det gjør mindre vondt og på en annen måte enn når jeg spiste høykarbo da. Men hva skal jeg gjøre frem til jeg evt. kommer meg til lege på mandag? Sitronsaft? Men om urinrøret er irritert vil det vel da bare bli verre?

Ettersom jeg ikke har et vektproblem tror jeg at jeg skal prøve å spise litt "søtere" og drikke litt mindre slik at systemet får litt ro og se hvordan det går i helgen.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat