Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-10, 11:17   #39
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor telles ikke kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Olli123, her.

Kroppen går ikke inn i sparebluss uten at du merker noen negative konsekvenser av det, i så fall kunne vi jo like gjerne gå rundt på sparebluss konstant. Selv kommer jeg i sparebluss jeg hvis spiser under 1000kcal på en dag, da merker jeg at jeg blir sliten og helt tøvete i hodet. Er man et par hundre kcal i underskudd ser ikke kroppen på dette som noe nød, dette er jo normalt. Derfor vil den velge å forbrenne fett framfor å gå i sparebluss (som regel). Dette er grunnen til at så mange går ned i vekt og likevel føler seg opplagte.

Det ble i testen servert 487 måltider (tror jeg). Måltidene var nøyaktig like, altså det var like mange og lik type karbohydrater i hver av de, det var kun fettinnholdet som var forskjellen. Når de serverte så mange måltider kan jeg godt se for meg at en del av de hadde et lavt innhold av karbohydrater også.

Jeg klarte ikke finne denne studien, men du kan se dokumentaren som studien ble tatt opp i her:
http://darwinstable.wordpress.com/20...t-documentary/

http://www.klikk.no/helse/dinkost/article341957.ece Jeg klarte ikke å finne hvordan dette studiet ble gjennomført, men så vidt jeg forsto var det en rimelig anerkjent og stor studie.

Den filmen var den jeg tenkte på, og den slår jo i hjel teorien din om at proteiner metter mer enn fett, om man først skal tillegge den noe tillit. Jeg synes den er fullstendig latterlig uansett, og det er motsigelser og dårlig gjennomført forskning over en lav sko.
Men uansett, vi kan diskutere dette til kuene kommer hjem. Jeg blir fortsatt ikke mettere av protein enn av fett. Proteiner kan heller ikke erstatte fett, ettersom fett er energi, og proteiner er byggesteiner. Proteiner kan heller ikke hjelpe kroppen i å ta opp a, d, e, og k-vitaminer, som er av de viktigste oppgavene til fettet. Proteiner kan heller ikke reparere betennelsestilstander i kroppen, eller gi deg bedre hud og hår. Proteiner er viktige, men fett got nothin' on it .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat