Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-10, 18:19   #11
Greddy
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drevon er på ferde igjen

Her er en annen:

Sitat:

Diabetes 2, diett og kramper mm.
Innsendt av: , 06/09 - 2010 kl. 10:06

Hei Fikk diagnosen Diabetes 2 for ca 20mnd siden, har siden den gang gått ned mange Kg grunnet omlegging av kosthold til å unngå det meste av karbohydrater. Nå sliter jeg med kramper i leggene selv om jeg tar magnesium tilskudd, kan dette være diabetes relatert? Mitt andre spørsmål er: Har man større sjanse for å få pankreatitt ved å ha diabetes? Hvordan minsker jeg sjansen evnt. for dette? /Jon-Terje Bjørnerud"

Hei, Vedrørende ditt kosthold ville jeg redusere sukkerinntaket til det absultte minimum, men ikke karbohydrater generelt. Faren ved et karbohydratfattig norsk kosthold er at man spiser mye fete melke- og kjøttprodukter, og at kolesterolnivået i blodet derved går opp. Dette er ikke gunstig. Det viktige er derfor at du spiser passe lite av en blandet kost med som anbefales fra Ernæringsrådet. Vedrørende krampene vil jeg anbefale at du øker din fysiske aktivitet. Dersom du har høye nivåer av en spesiell type fettstoffer i blodet (triglyserider), øker risikoen for å få bukspyttkjertel betennelse (pankreatitt). Dessuten gir også et stort alkoholinntak økt risiko for å få pankreatitt. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon

Er lavkarbo bra alikevel eller ikke?

Vi må nok desverre vente til disse folka må dø ut før vi får et skifte...
Jeg kan fortelle dere hva de ernæringsfysiologene ikke hadde på skolen.... 101 kjemi...

Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat