Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-10, 20:21   #10
Anna Ananas
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Med ryggen til fjellet og nesen mot byn
Anna Ananas er på en erverdig vei

Sv: Sliter litt med å opprettholde fettinntaket..

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Joda, høres VELDIG kjent ut. Jeg har holdt på i 8 uker og slet litt de siste 14 dager pga besøk hjemmefra. Men jeg kom i ketose igjen et par dager siden og har prøvd å skjerpe meg. Akkurat det med å ta et par biter sukkerfri sjokolade eller det meste lettvinte løsninger er akkurat det jeg har gjort og det er ikke bra. Jeg begynte å bli litt lei av samme maten, uansett hvordan vi forberede det er det i like vel egg, bacon, fløte og kjøtt. Men det hjalp når jeg lagde noen hjemmelaget knekkebrød. De er kjempe gode og føler som jeg er tilbake på sporet igjen Dagens meny i dag var:
frokost: 75 gr bacon, 1 knekkbrød med taffel tomat ost
lunch: 25 gr flæskesvor med stekt kjøttdeig og ost gratinert på. Spiste sammen med guacamole
middag: ferske reker og 2 knekkebrød med tomat ost/ skinke ost
dessert: pisket krem med 2 knuste jordbær blandet oppi med 1 rute mørk sjokolade (sukkerfri) raspet på toppen.

Ernærings info:
calorier - 1353
fett - 107,89
karbs - 15,73 (litt for mye - men går ikke ut av kerose for det)
protein - 82,79

Hei!
Takk for godt svar.
Godt å høre at det ikke er helt unormalt dette..

Det er akkurat slik jeg har det. Blir litt uggen av å tenke på egg, fløte, rømme og fett kjøtt.
Litt begymret for å bruke for mye av brøderstatning, men samtidig vet jeg at dette funket veldig bra da jeg brukte dette mer.
Kan øse på med pålegg og blir mett på en mye mer behagerlig måte. ( Psykisk eller? - ikke umulig det)

Men akkurat nå tror jeg at det kan være en god løsning. For i det jeg leste ordet " knekkebrød" ble jeg veldig glad og lettet. hehe..
Bake litt da..

Hvilke knekkis er det du baker? Og hvordan oppbevarer du dem etter de er stekt?
Jeg lagde noen som ble veldig seige og myke da jeg oppbevarte de i kakeboks. Endte meg at jeg kastet alt sammen..

Takk igjen for gode ord!

[/url]
Anna Ananas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat