Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-10, 10:41   #66
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden! - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Husets unge dame har "bestillt" laaaange ullstrømper og den bløte mor har sagt ja. Men jeg husker med gru vår barndoms lange skistrømper som alltid skled ned dersom nikkersen ikke var stram nok under kneet. Hvordan hindre det med ullstrømpene? For de skal være så lange at de går over kneet nemlig. Holder den vanlige "ribbestrikkede" strømpe-leggen strømpene oppe? Tynnere pinner og tynnere garn på de første 10 cm? Strikke inn en form for strikk? Finnes det noe lignende det belegget som er på baksiden av stay-ups man kan ha på? Vanlig anti-skli er vanskelig å feste på ull vet jeg. *erfaring*

Jeg har strikket mye overknestrømper i ren ull. Strikker ribbedelen (2r 2v) av strømpene i 3-pinner, og resten i 3,5 (som er "riktig" str for garnet jeg bruker) De jeg selv har brukt har aldri sklidd ned, i alle fall. Bare pass på at de går i hvert fall godt over kneskåla.

Her og her er et noen av overknestrømpene jeg har strikka .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat