Sv: Hvor mange har endret retning underveis?
Jeg har ikke akkurat skiftet retning, men gjort noe justeringer underveis.
Jeg har vært i ketose i 11 måneder. I begynnelsen hadde jeg fin vektnedgang. Så stoppet det helt opp. Forsøkte alle mulige partystoppere uten at det ga noe særlig effekt. Så leste jeg litt om 0 karbo og ble nysgjerrig nok til å teste. Fikk i tillegg tips om at jeg spiste litt mye protein.
Min oppskrift siden begynnelsen av august har vært 0 karbo, 150 gr fett og 65 gr protein om dagen. Og jaggu har det funka. Har gått ned ytligere 3 kilo. Så i dag gikk jeg på vekta og fikk meg en gledelig overraskelse. Nå er jeg innenfor mitt "gamle normalområde", før jeg fikk problemer med insulin som gjorde at jeg la på meg. Vil gjerne ned noen kilo til. Før da jeg levde mer Fedonaktig, klarte jeg aldri å holde meg under 70 kilo, spratt alltid opp igjen med en gang hvis jeg gikk under 70. Nå tror jeg at jeg har andre forutsetninger til å klare å komme under 70 kilo, og bli der. Blir en artig dag å se 60 tallet igjen.
Når jeg er i mål vektmessig, er planen å trappe forsiktig opp med karbo til et normalt ketogent kosthold. Dette fordi jeg trives utrolig godt med den livsstilen. Og etter å ha levd med 0 karbo en stund, virker normal ketogen kost som rene luksustilværelsen med rom for utrolig masse variasjon.

Blitt ketolikk
|