Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-10, 23:32   #16
Minimeg78
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Atkins-barer på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

I helga var jeg endel på farten og da jeg ble sulten endte det opp med at jeg gikk på butikk å kjøpte meg en slik Atkinsbar, og må jeg få lov å si: OH MY GOD! -taste of heaven
Hvertfall, sånn i farta er det jo bedre med en slik bar enn en sandwich eller et kakestykke,men hva med i hverdagen?
En slik bar inneholder 2gr KH du skal telle med, de er tillatt i alle Atkins faser, kan jeg da ha slike liggende og ta meg en slik til et måltid når jeg sliter litt med matlysten?(dvs sulten,men alt byr mot)..
Ville det være greit noen dager i uka, hvis man ellers er flink å få i seg nok fett,protein og grønnsaker?
Hjelper jo også litt de dagen man ikke greier å fylle karbokvota helt..

Selvsagt vil det være greit.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg mener jo det jeg har skrevet. MEN noen får jo faktisk til jevnt vekttap selv om de spiser en del atkinsbarer så man kan jo se hvordan det går med en bar nå og da - hvis man tør ;-)
Vennlig Hilsen
Torkil

Hvis man tør? Hva i alle dager mener du med det? Du vet da vel du og at det faktisk ikke påvirker ketosen overhodet?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Og forresten, en viktig grunn til å satse på mat og ikke diverse sjokoladebarer og erstatninger er at det kanskje ikke er så dumt å venne seg til å spise mat, og ikke drive å belønne seg selv med søtsaker.
Man kan faktisk venne seg av med hangen til det søte

Lykke til
Torkil

Det er jeg helt enig med deg i, men samtidig er det viktig å LESE hva det faktisk blir spurt om. TS snakker om en gang i ny og ne, ikke at hun skal erstatte mat med barer. Det er uansett ikke skadelig å spise søtsaker i ny og ne for de med normal kroppsvekt og normalt kosthold heller, poenget er at disse menneskene gjør det i ny og ne og har et sunt forhold til det. Ja man kan vende seg av med hangen til det søte, samtidig er det da ingenting i veien for at man kan kose seg med sånt en gang i blant. Jeg synes du skal slutte å blande hummer og kanari og svare på hva det faktisk blir spurt om, og ikke "hvis du tørr"eller "uff uff, mye viktigere å spise sunn mat!". Ja det gjør faktisk de aller fleste uten at de blir overvektige av den grunn, men innimellom, ja da kan man kose seg litt og det er fullt mulig uten at man kommer ut av ketosen!

Jeg har fulgt med her inne lenge, dette var begeret som rant over så jeg faktisk registrerte meg.

Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat