Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-10, 12:19   #1
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Kan koffein føre til kviser?

Jeg har slitt med kviser i mange år. De jeg har nå i voksen alder er veldig vonde og kommer på kinnene, ofte på de samme plassene. De sitter langt inne og hvis jeg klemmer på dem så kommer det ut blod og væske. Det var noen her som mente det var rosacea, men jeg føler ikke at det kan stemme. Jeg har iallefall i løpet av sommeren gått over til MD Formulations produkter og i tillegg tatt en kur fra MD Formulations. Huden ble kjempefin ellers i ansiktet men det stoppet ikke disse kvisene på kinnene. For to uker siden gjorde jeg to ting, jeg kuttet ned på kjøttmengden jeg spiser og kuttet ut kaffe (jeg drakk MYE kaffe i løpet av en dag). Jeg kunne se en forandring i huden etter to dager. Det virket som om betennelsen i huden gikk vekk og huden glødet. Jeg erstattet kaffen med te og spiser kun ett måltid med kjøtt til dagen. Nå nyligt fikk jeg en ny vond kvise på kinnet og jeg har derfor kuttet ut te også. Jeg leste at en kopp kaffe inneholder 110 mg koffein og te 25 mg. Kan det være koffein jeg reagerer på? Jeg mistenkte jo også kjøttet i en periode, men det er vel ikke normalt å få slike kviser av kjøtt? Jeg har lys hud og disse kvisene viser ganske godt i fjeset og jeg får selvfølgelig komplekser. Håper at det er koffein som er årsaken for det kan jeg fint greie meg uten.

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat