Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-10, 20:28   #3
monicah82
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Kan koffein føre til kviser?

Jeg fikk disse merkelige kvisene da jeg var 24. Nå er jeg 28 og jeg har lest at det er normalt at rosacea oppstår i 30-50 års alderen. Det står også at kviser og fet hud er en del av sykdommen, men man ser ikke hudormer (komedoner) slik som ved akne. Men det har jeg! Ellers har jeg en ganske jevn lys hudfarge i ansiktet. Jeg blir jo rød i ansiktet når jeg blir flau men aldri når jeg spiser varm mat og drikke, sterkt krydder eller alkohol. Jeg merker ikke noe varme i ansiktet eller prikking. Jeg ble solbrent ganske mye i ansiktet da jeg var 12-13 år på skitur med skolen og da jeg var 19 oppdaget jeg at jeg hadde kreft i en føflekk. De fjernet den og kreften hadde ikke spredt seg. Jeg fikk nok hudkreft fordi jeg ble så solbrent i ansiktet da jeg var 12. Det stemmer jo litt med årsaken til at noen får rosacea, på grunn av solskadet hud. Men jeg kjøpte noen renseprodukter og kremer beregnet på rosacea og det hjalp ingenting. Prøvde også å unngå de matvarene som de advarer mot ved rosacea, men merket ingen forandring.

Kvisene sitter ganske dypt inne og inneholder bare væske og blod og de verker. Er dette normalt ved Rosacea kviser? Jeg håper jo at det er rosacea slik at jeg iallefall har en forklaring. Jeg har alltid tenkt at det er noe jeg spiser som jeg ikke tåler.

Sist redigert av monicah82 : 23-09-10 kl 17:12.
monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat