Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-10, 23:42   #16
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slankestress - mental helse

Hei

Nei, jeg har ikke hatt tendenser til et spiseproblem før. Ikke annet enn overspising/trøstespising til tider (bevisstgjort gjennom kognitiv psykoterapi gjennom to år grunnet bipolar lidelse).

Jeg må være helt ærlig, jeg forstår faktisk ikke regnestykkene med fett, protein og karbohydrater - og kalorier. For å være helt ærlig. Heller har det aldri brydd meg noe særlig - før nå og karbohydratene. Jeg føler jeg heller ikke kommer til å klare sette meg inn i det. Jeg steker f.eks. to seibiff, har 100 gram løk og 3 skiver bacon til - dette er en typisk middag. Hvis jeg har brokkoli, så smørkoker jeg det også og har til (det hører vel til sjeldenheten at jeg ikke har brokkoli i hus). I dag, f.eks., har jeg hatt taco (400 gram kjøttdeig) 1pk krydderblanding (jeg vet, det er ikke helt bra), 2 ss seterrømme, masse ost og en hjemmelagd salat bestående av crisp-salatblader, en halv gul paprika (cirka 30 gram), litt sopp og 40 gram skinke.

Har også spist litt baconsvor og noen biter av Freia Premium 70% kakao (det er jo fredag). Nå føler jeg at jeg har inntatt en altfor stor mengde (tyngde), og nå kommer behovet for å veie meg bare for å forsikre meg om at "det går bra...".

Hva mener du kaloriinntaket bør være for meg nå i denne prosessen?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat