Sv: Jeg er helt tom ...
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
2 liter er ingenting hos meg - jeg får i meg over 2 liter til lunsj bare... har ingen problem med nyrene, ingen smerter, ingen plager - og drikker sikkert over 4 liter hver dag... og det har jeg gjort i ganske mange år - men spesielt siste året etter at jeg startet med lavkarbo. Er kronisk kjempetørst uten ei vannflaske i nærheten får jeg nesten panikk hehe 
Nå drikker ikke jeg andre ting da som kaffe/te/saft i det hele tatt. Litt pepsimax av og til for smakens skyld - man blir litt lei av vannsmak kan man si!
Det er nok helt greit hvis man er vant til det, men for en som er ikke vant til å drikke mer en 1 lt pr dag er det en alt for stor belastning på nyrene og magen og plutselig måtte pøser inn 4 liter. Det ville også gjøre det vanskelig å få i seg maten man trenger..dette er bare min mening basert på råd fra min ernæringsfysiolog og legen. Men må selvfølgelig gjøre det de syns er best men jeg skjønner godt at folk kan være skremt av en kosthold som krever minst 4 liter vann hver dag..

|