Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!
Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.
Men jeg har også lest såpass at jeg har fått med meg at hovedinnlegger ikke kan spise frukt, men fint kan spise all mulig sukkererstatning som finnes. At man kan gå god for å kutte næringsstoffer som faktisk har mange gode egenskaper men fint kan putte i seg ting som overhodet ikke inneholder noe foruftig, det virker nokså søkt helt uavhengig om man mener man trenger karbohydrater eller ei.
Jeg? Nå blir jeg mer og mer paff her altså. Jeg spiser da frukt jeg? Jeg er på grensen til undervektig og spiser i grunnen akkurat det jeg har lyst på. Jeg har Lutz som hovedfilosofi men følger det ikke slavisk, jeg spiser det meste men prøver å holde en relativt sunn linje. Min mann er slavisk LCHF-er da.
Og jeg kjenner jeg blir mer og mer irritert når folk sier at jeg mener folk som spiser frukt er dumme og teite og whatever. I så fall bør jeg jo mene at JEG er verdens dummeste menneske. Det mener jeg faktisk ofte, spesielt når jeg har PMS eller generelt sett er i dårlig humør. Da er både jeg og alle andre og hele verden teite. Men ikke fordi vi spiser frukt.