Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-10, 19:26   #49
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Jeg skjønner godt hvorfor Iset la inn det første innlegget her. Synes det var et prima eksempel på glorifisering av frukt! Jeg kan egentlig aldri huske å ha lest noe negativt om frukt fra "offisielt" hold. Og det ER faktisk mange som ikke bør spise frukt, som meg selv f.eks. Var det ikke det som var poenget da?

Det er vel ganske mange også, som tolker denne "5 om dagen" litt som de vil selv. Det startet vel med at de bare sa 5 om dagen også gjorde de om til at det var 2 enheter frukt og 3 enheter grønnsaker. Noe som vel igjen skal gi et signal om at frukt ikke er det man bør spise ubegrenset av

Synd at disse ernæringsfolka slenger ut med fruktanbefalingene sine, som om det skulle vært grønnsaker det var snakk om. Det er ikke jeg enig i heller. Synes ikke frukt er noe man bør spise hver dag.. Gir ikke frukt til dattern min mer enn kanskje èn gang i uka. Da som lørdagsgodt.