Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-10, 21:50   #5
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det bare jeg som sliter med å komme igang?

Motivasjon må til for å komme over dørstokkmila, men det er ikke alltid lett. Jeg har av erfaring lært meg at selv om det av og til er tungt å ta den planlagte økten, så sitter jeg aldri i sofaen etter endt økt å angrer på det jeg har gjort. Det er alltid en positiv opplevelse, en opptur, en erfaring rikere og man føler seg sååå bra!

Ett par eksempel, forrige uke, det bøtter ned ute men jeg tar fram gummistøvler og tar med hundene mine tre timer ut i marka. En fantastisk tur selv om det var kaldt og vått. I dag, sliten etter en uke med oppussing og jobb, jeg sykler 2,5 timer i Drammensmarka, som bader i høstens vakreste farger. Jeg kommer hjem til ferdig middag, jeg er sliten, men får en mental opptur etter en nok en flott treningsøkt.

Det er ALLTID lettere å bli sittende hjemme i sofaen, men det føles ALLTID bedre når du har tatt den økten som du skal ta, ALLTID. Det slår aldri feil.

Kombinert med den viten at du aldri angrer etterpå, gjelder det å planlegge kortsiktig og langsiktig. Kortsiktig kan være å gjennomføre etter planen denne uka, ned 1 kg, x antall mil på sykkel etc etc. Langsiktig er sykkelrittet i mai neste år, skirennet i januar, ned 5 kg, bli 10% sterkere etc.

Dørstokkmila er til for å brytes, kom deg ut, sett deg nye mål )