Tråd: Oopsie-roll
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-10, 00:01   #362
Ellerish
Juniormedlem

Ellerish sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg har nå testet ut Oopsie-roll med Philadelphia naturell som pizzabunn, og med kanel, stevia og vaniljepulver som dessert/kake (servert med pisket krem). Helt ypperlig!

"Pizzabunnen" stekte jeg på forhånd i ca 30 minutter, og lot den stå og avkjøle seg litt på rist på benken, mens jeg lagde fyllet. Hadde deretter på kjøttdeig i krossade-tomater-på-boks-hjemmelagd-saus og ost på toppen, og så inn i ovnen i ca 10 minutter på 200*C (på bakepapir på stekeplate). Kjempegodt ble det! Og den var god noen timer senere også, kald. Skal prøve å steke på rist neste gang, for den ble kanskje litt i våteste laget..

Sambo syntes riktignok at "vanlig" pizza smaker bedre, men DET var jo ikke poenget her!

Dessertvarianten ble også kjempegod! Varmet de litt på stekepanna og hadde på pisket krem. mmm.. Kan tenke meg å lage en slags bløtkake av dette når anledningen (bursdag lr lignende) byr seg.

Er det forresten noen som har prøvd å lage uten bakepulver eller kremortartari? Jeg dropper søtningsmiddel når jeg lager de "vanlig", men har i piiittelitt stevia når jeg lager desserten.

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat