Sv: Lavkarbo skader hjernen?
Tonelise; Om du leser kommentarene her litt nøyere så håper jeg du ser at dette stort sett handler om et slags metningspunkt for mange av oss. Jeg har lest mye av det Drevon skriver, og kan ikke si annet enn at mange av hans uttalelser er direkte hets mot lavkarbo-kosthold, og for mange av oss som har blitt friskere ved hjelp av å redusere på karbohydratene og øke på fettet, ja, faktisk fått en markant bedre livskvalitet, så er det litt som å spytte på våre erfaringer, særlig når kostholdsråd som han hardnakket forfekter faktisk ikke har gjort godt for flere av oss, og gjerne verre! Hvor mange er det ikke som til stadighet får satt spørsmål ved viljestyrken sin på grunn av overvekt? Og det til tross for at man følger de anbefalningene som staten fordrer, og gjerne ender opp med å skylde på seg selv, og føle seg mislykket over å ikke få det til, når det uansett kun handler om å "spise mindre og trene mer"?
Dette er jo et lavkarbo-forum, og mange som har funnet hit, har også oppdaget en måte å spise på som ikke bare gir vekttap, men en rekke helsefordeler, da er ikke unaturlig at man setter seg litt i en forsvarsposisjon, rett og slett i ren oppgitthet.
Dessuten, når flere av uttalelsene er basert på direkte faktafeil, og overskriften er de verste krigstypene, så synes jeg det må være lov til å bli litt oppgitt. Dette er typiske oppslag som setter kjepper i hjulene for nytenkning hos folk flest, og igjen mange som kunne ha hatt godt av et karbohydratredusert kosthold. Media ER den femte statsmakt, og burde funnet seg for god til å tabloidisere på en sånn smørete måte.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|