Tråd: 1 kilo ned.
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-10, 21:09   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 1 kilo ned.

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Må innrømme at jeg ikka har lest boka, så det med 4 uker uten alkohol var nytt for meg.
Jeg har lest side opp og side ned her inne, og føler at jeg har lært mye herfra, men sikkert ikke nok.

Jeg har "grovregnet" karboene. Dvs, ca 2 karbo pr. t-kake, regnet med karboene i rømme/crem fraiche og fløte (som jeg har spist litt av daglig). Har tatt med det som eventuelt er i grønnsaker (som jeg sikkert burde spise mer av), og eventuelt annet jeg har spist som inneholder karbo. Ganske sikker på at jeg er under 15 om dagen.

Ang rødvinen fredag - ble litt vanskelig å regne, og jeg drakk visst litt mer en jeg hadde planlagt....men stiksen var iallfall lilla både på morgenen og kvelden derpå. Heldigvis!

Skal ta til med deg med "ingen alokohol de første fire ukene", men du verden så glad jeg er for at rødvin inneholder lite karbo! Jeg er forferdelig glad i vin og sjokoldae (som jeg selvfølgelig ikke rører!)

Så får kanskje mer nedgang uke 2/3?
Supert, noe å se frem til!

Takk for svar :-)

Om du går ned, kommer jo an på hva du spiser. Som det står i boka: Ketolysekuren kan ikke gjennomføres uten grønnsaker og blandet salat.
Ketolysekuren fordrer en del fett, du skal holde deg mett, og du skal spise variert.
Og min erfaring er å følge boka litt slavisk, og sette seg inn i det. Da har man best utgangspunkt for å få det beste resultatet.
Ketolysekuren er en kur innenfor Lavkarbo og begrepet LCHF.
Det er mange veier å velge. Men ketolysekuren har sine "regler" , er en fin pekepinn for å legge om kostholdet. Det er masse gode råd og ideer i boka om hva som skjer med kroppen osv osv....

Her inne er det våre personlige erfaringer som ligger til grunn. Det er ingen kropper som er like, og derfor tilrettelegger man kostholdet slik som kroppen liker best

Ellers så er denne fin å starte med når det gjelder en mer generell LCHF:

http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat