Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 13:03   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Plomme chutney

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Har en pose plommer jeg fikk av naboen og tenkte å lage plommechutney av dem. Tenkte å lage med sukrin eller noe, istedenfor sukker, ellers inneholder den 1 kg plommer, 1 eple og 1,5 dl rosiner som kan virke mot lavkarboen. Jeg vurderer å lage det skikkelig med ordentlig sukker å gi det bort til jul f. eks.

Er det noe vits å lage den med sukrine, eller vil det øvrige ingridiensene inneholde så mye karber at det ikke er noe hensikt med det? Uansett vil det jo ikke bli brukt store mengeder av gangen av det, kun en liten teskje på osten tenker jeg.

Men er ikke sukkeret i slike oppskrifter ment som konservering? Og jeg tror ikke (men vet ikke!) at sukrin har samme effekten...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat