Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 15:21   #48
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Vel, jeg var ihvertfall et lett offer for Dagbladet denne gangen for å si det sånn...tenkte "NÅ presenteres det ny forskning!" Det har vel litt med å gjøre at jeg kjenner på noen bivirkninger når når jeg reduserer inntaket såpass mye at jeg faktisk mister vekt. (ca 8-10 el mindre fordelt utover dagen tenker jeg) Jeg er "tung i huet", får ikke sove godt om nettene (sover lite og våkner ofte) og trøtt på dagen, og tung i kroppen... Og jeg føler meg ikke så sunn nei... Men jeg er så lei av å stå stille på vekta, hjelper ikke med trening heller, prøvde med daglige økter i hele august, (30 min cardio) da gikk jeg opp i vekt..

Synd at du skal føle deg sånn! Men er du sikker på at du behøver å få i deg så lite karbohydrater? Drikker du nok vann? Spiser du rent? Og ikke minst; Hvor lenge har du holdt på? For å være dårlig i en overgang som du beskriver er jo ganske naturlig, man snur tross alt opp og ned på forbrenninga i kroppen, og det kjennes gjerne.
Jeg har aldri i mitt liv følt meg sunnere enn jeg har gjort de siste årene ved å få lov til å spise meg passe mett på helt rene matvarer, jeg tåler fint å leve på omtrent nullkarbo, men det er jo langt fra optimalt for alle.

Edit: Så først nå at du har vært medlem siden mai, men jeg vet jo uansett ikke hvor lenge du har levd på så lite kh.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat