Sv: Lavkarbo skader hjernen?
Opprinnelig lagt inn av nonta, her.
Vel, jeg var ihvertfall et lett offer for Dagbladet denne gangen for å si det sånn...tenkte "NÅ presenteres det ny forskning!" Det har vel litt med å gjøre at jeg kjenner på noen bivirkninger når når jeg reduserer inntaket såpass mye at jeg faktisk mister vekt. (ca 8-10 el mindre fordelt utover dagen tenker jeg) Jeg er "tung i huet", får ikke sove godt om nettene (sover lite og våkner ofte) og trøtt på dagen, og tung i kroppen... Og jeg føler meg ikke så sunn nei... Men jeg er så lei av å stå stille på vekta, hjelper ikke med trening heller, prøvde med daglige økter i hele august, (30 min cardio) da gikk jeg opp i vekt..
Synd at du skal føle deg sånn! Men er du sikker på at du behøver å få i deg så lite karbohydrater? Drikker du nok vann? Spiser du rent? Og ikke minst; Hvor lenge har du holdt på? For å være dårlig i en overgang som du beskriver er jo ganske naturlig, man snur tross alt opp og ned på forbrenninga i kroppen, og det kjennes gjerne.
Jeg har aldri i mitt liv følt meg sunnere enn jeg har gjort de siste årene ved å få lov til å spise meg passe mett på helt rene matvarer, jeg tåler fint å leve på omtrent nullkarbo, men det er jo langt fra optimalt for alle.
Edit: Så først nå at du har vært medlem siden mai, men jeg vet jo uansett ikke hvor lenge du har levd på så lite kh.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|